tirsdag 14. september 2010

Noe som engasjerer og sårer samtidig.

Da jeg leste artikkelen om familien Rusthaug på Kløfta i Romerikesblad i går kjente jeg at jeg ble skikkelig provosert. Fordi politiet mener hundene deres ser ut som en blanding av amstaff, som forsåvidt ikke er tillatt i Norge, så kan de kreve å få de avlivet så sant familien ikke kan motbevise dette.

Hundene har fått levd i 7 år og har aldri gjort noe galt. Hadde de vært aggressive eller angrepet noen så hadde jeg forstått hvorfor. Men dette er bare på grunn av utseende deres. Som hundeeier føler jeg så utrolig med denne familien som mister to av familiemedlemmene sine. For alle som har en hund eller en katt eller et annet dyr regner de som en del av familien sin.

Jeg kjenner jeg ikke har ord som kan uttrykke det sinnet jeg kjente bygde seg opp inni meg da jeg leste denne artikkelen. Og jeg klarer fortsatt ikke å sette ord på det. Men det jeg vil si er at jeg føler så inderlig med familien Rusthaug på Kløfta og tenker på de. Det må være forferdelig å få en slik beskjed etter å ha hatt hundene i 7 år.

Føler med dere familien Rusthaug og dere har min støtte i denne saken. Håper fler lar seg rive med sånn som jeg har og gir sin støtte ved å skrive under på underskriftskampanjen (se forrige innlegg).

Stooor klem fra meg.

PS: Til deg som har eller vurdere å skaffe deg en hund, sørg for å få med/skaff papirer på hunden. En dag kan det være din dør politiet står på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar