tirsdag 13. juli 2010

Redd for tordenvær.

Natt til tirsdag var det er forferdelig tordenvær, og Leo var ikke veldig glad for det. Han sto utenfor soveromsdøren vår og pep og skrapte på døra. Til å begynne med trodde vi det var av andre grunner. For dette var noe han gjorde for første gang i forrige uke. Men ettersom tordenværet ga seg, roet Leo seg noe. Men så smalt det et par ganger igejn, og da var det på`n igjen.

Så da fikk han ligge på rommet vårt, ved siden av mamma`n sin på gulvet. Mens jeg la hånda mi på han for å vise at dete ikke var skummelt og farlig. Tilslutt sovnet han, og sov godt resten av natten. Og det gjorde vi også:) DAgen etter ringte jeg veterinæren for å høre hva man kan gjøre når hunden er redd, og fikk til svar at det vi hadde gjort var veldig riktig.

I tillegg kunne vi prøve feromoner for å se om det hjelper. Feromoner er et stoff hunder og katter skiller ut. Dette har de fått laget og man kan få kjøpt det å sette det i stikkontakten eller man kan kjøpe feromonhalsbånd. Dette skal visst nok roe ned hunden, og det er kun dyr som lukter det.

Men i natt var det på`n igjen. En time etter at vi hadde lagt os begynte Leo og tusle rundt, pipe og skrape på soveromsdøra våres. Hmm... Ikke bra, skjønner ikke hva som skjer med han. Tror jeg får ringe Oslo hundeskole og høre om de kan ha noen ideer på hva det kan være, og tips til hva vi kan gjøre med det. Det er forferdelig å ikke få den nattesøvnen man trenger. Det blir bare en ond sirkel, vi blir sure fordi vi er trøtte og det overføres igjen til Leo. Og det blir bare krøll og tull alt sammen.

Men nå skal jeg komme meg i dusjen før jeg skal ta akupunktur, noe jeg aldri har gjort fær. Det skal bli spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar