fredag 19. august 2011

Dagen før dagen

Dagen startet med litt dårlig nattesøvn og en liten gutt som våknet i fem tiden og var ikke så klar for å sove. Pluss en samboer som ikke fikk sove og vurderte å kjøre seg en tur og kjøpe litt frokost. Men slo det fra seg siden klokka var før hanen galer. Vi sto opp og Tim lagde frokost til meg, etterpå ble Linus levert hos mamma og vi dro på Lykkebo for å øve på dansen og fikse bordkort. Samtidig ventet jeg i spenning på hvordan det hadde gått på overtidskontrollen for den ene forloveren min.

Da vi skulle fikse bordkortene var det ingenting som gikk slik vi hadde tenkt. Det resulterte i at vi dro på Jessheim for å finne en annen løsning. Jeg måtte til frisøren for å fikse litt på håret, så den oppgaven fikk Tim og forloverne mine Cathinka (som har fortsatt går med magen, men tror at lillemann kommer i natt) og Anette. Etter at jeg hadde fikset håret gikk jeg for å ordne med skoene mine, de er så glatte og har blitt litt store. Så var det innom undertøysforretningen og kjøpe stay ups. Deretter bar turen innom blomsterbutikken for å sjekke at alt var i orden med brudebuketten.

Turen gikk tilbake til Lykkebo der mine forlovere var i full gang med å fikse bordkort. Og vi fikk øvd på brudedansen våres. Så dro jeg til mamma for å hente Linus, slik at mamma fikk tatt seg en tur på Jessheim. Jeg måtte innom naboen min for å fikse neglene. Jeg ber mamma kjøpe med en body til Linus som han kan ha under skjorta i morra da jeg ikke hadde noen reine hjemme. Hun lurer på om hun skal gå innom blomsterbutikken for å sjekke om alt er i orden med blomstene vi skal ha i kirka. For de glemte jeg å spørre om når jeg var innom.

Og det var godt hun gjorde, for jeg hadde ikke fått noen beskjed om at jeg måtte fikse vaser til de blomstene. Jeg har i hvertfall ikke fått det med meg eventuelt. Så da måtte mamma løpe senteret rundt og låne med seg vaser for å se om de passet. For i blomsterbutikken hadde de ingen. Men det var ikke så enkelt da blomstene er ganske høye. Det endte med at de fant et par vaser i blomsterbutikken, som var litt for store, men de løste det med å putte selofan i bunn. Tim dro på Kiwi for å ta ut penger til bryllupskaka og til DJèn. Men det var heller ikke så enkelt, han fikk ikke godkjent når han prøvde. Hverken hans eller mitt kort. Og penger var det der, men det kan hende vi har overskredet maks summen for bruk denne uken.

Så da dro han til Jessheim for å prøve en av minibankene. Og det gikk gudskjelov. Så det som skulle bli en avslappende slutt på dagen for å lade batteriene til i morra ble bare stress. I tillegg passa det ikke for Linus ¨å sove akkurat da, selv om han var supertrøtt. Så det ble ikke noe hvil på meg heller. Nå skal jeg ta med meg pengene til kaka og Linus. Vi skal sove hos mamma i natt. Mens Tim og hans forlovere skal sove her. Jeg håper alt er på plass nå til den store dagen. Kjenner i hvertfall at nervene er der, og det er vel et godt tegn.

Ha en fortsatt god kveld, nå skal jeg til mamma og spise god mat sammen med henne og den ene forloveren min (hun som har babyen utenfor magen).

Klem Brura

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar